wtorek, 27 września 2011

Tort czekoladowo - budyniowy

Na wrześniowe urodziny syna upiekłam dwa torty, pierwszy przeznaczony był dla dzieci, drugi dla starszych gości. Poniżej ten pierwszy;

Tort czekoladowo- budyniowy


Biszkopt:
Upiekłam dwa biszkopty w foremce o średnicy 26 cm, każdy z nich po wystygnięciu przekroiłam na pół. Tak uzyskałam 4 blaty biszkoptowe.

Składniki na 1 biszkopt:
  • 4 całe jajka
  • 1 szkl.cukru
  • 1 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • można dodać 1 łyżeczkę proszku do pieczenia.
Jajka ubić z cukrem na gładki kogiel-mogiel. Na małych obrotach miksera powoli dodać mąki i proszek. Wlać do formy. Wstawić do nagrzanego do 180 stopmi C piekarnika (grzałki góra, dół bez termoobiegu) i upiec do suchego patyczka tj ok 35-40 min.

Krem:
  • 2 budynie waniliowe z cukrem (takie na pół litra mleka każdy)
  • 2 szkl. mleka
  • 250 g ciemnej gorzkiej czekolady
  • 400 g miękkiego masła
  • 1/4 szkl. cukru pudru

Do przygotowania budyniu użyć połowę ilości potrzebnego mleka czyli 2 szkl. Osudzić.
Czekoladę roztopić, ostudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem, powoli wlewać czekoladę dalej ucierając. Budyń zmiksować na gładko. Połączyć z masą maślaną.
Blaty nasączyć zimną herbatą i przełożyć kremem.

Udekorować według uznania.

Smacznego.

1 komentarz:

  1. Masa budyniowa to klasyk mojego dzieciństwa. Takiej czekoladowej nigdy nie jadłam i muszę przyznać, że bym się skusiła, bez dwóch zdań.

    OdpowiedzUsuń