środa, 21 września 2011

Mus jabłkowy

W tym roku zaprawiłam już paprykę do spożywania jako dodatek do obiadów, kolacji; pomidory na zupy lub sosy,chatnej pomidorowo-paprykowo-cebulowy; truskawki i trochę rabarbaru- z nich powstały dżemy.
Gdy dostałam 2 duże siatki jabłek ( część z nich to były tzw. spady) pomyślałam, będzie fajna baza do szarlotek i innych ciast z jabłkami. Niestety po obraniu, usunięciu gniazd nasiennych, wiedziałam, że te jabłka nadają się tylko na mus, może z kawałkami owoców.

Mus jabłkowy



Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na większe cząstki. Na dno dużego garnka wlać 1/3 szklanki wody, włożyć jabłka i nastawić na mały gaz. Po pewnym czasie przemieszać drewnianą łyżką. Jabłka wypuszczą sok, u mnie było go bardzo dużo, choć jabłka na to nie wyglądały. Prużymy jabłka do uzyskania odpowiedniej dla nas konsystencji.
Na koniec dosypałam trochę cukru i sporo cynamonu.
Taki wrzący mus przekładałam do słoików, szybko zakręcałam i odwracałam dołem do góry. Tak trzeba zostawić słoiki do całkowitego ostygnięcia.

A takie cudowne jabłka rosną w ogrodzie sąsiadów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz