poniedziałek, 30 marca 2009

Tarta cytrynowa

Tarta cytrynowa





Przepis pochodzi z blogu Doroty Moje wypieki

Składniki na spód:
  • 1 i 1/6 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 95g masła
  • 1 żółtko
  • 1-2 łyżki kwaśnej śmietany
Składniki na masę cytrynową:
  • 5 jajek
  • 120g drobnego cukru
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • otarta skórka z 2 cytryn
  • 150g soku z cytryn - dałam 100g
Wszystkie składniki masy cytrynowej połączyć ze sobą na gładką masę.

Ciasto kruche: Wszystkie składniki połączyć ze sobą i schłodzić w lodówce przez 30 min. Potem wylepić formę. Tak jest w oryginalnym przepisie. Ja trochę przyspieszyłam: składniki włożyć do robota kuchennego wyposażonego w noże i miksować do połączenia. Trwa to 30-40 sekund. Następnie ciasto włożyć pomiędzy 2 warstwy folii, rozwałkować, wyłożyć formę ciastem i ponakłuwać widelcem. Włożyć ciasto do lodówki na 30 min. lub na całą noc. Piekarnik rozgrzać do 200 st.C. Na ciasto położyć papier do pieczenia i wsypać np. groch jako obciążenie. Piec tak ciasto przez 15 min, następnie zdjąć papier z grochem i piec kolejne 5 min. Na spód wylać masę cytrynową, zmniejszyć ciepło do 180 st C. i piec przez 30-40 min. Dorota z Moich wypieków proponuje przykryć ciasto folią aluminiową. Tarta ma wtedy kolor jasnej cytryny.
Zrobiłam tą tartę po raz kolejny i ciągle mam na nią ochotę. Jest odświeżająca.

Smacznego.



1 komentarz: