poniedziałek, 14 lutego 2011

Szpinakowe rulony z mięsem

Spinakowe rulony z mięsem



Czasami są potrawy lub jakiś ich składnik, który "chodzi" za mną cały czas. Tak też było i teraz, w głowie słyszałam szpinak, szpinak. Nie chciałam, aby to był taki tradycyjny z czosnkiem, masłem i przyprawami. Wyszły zielone, szpinakowe naleśniki.

Na naleśniki:
  • 450g szpinaku ( może być brykiet lub mielony)
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 3 szkl. mleka
  • 4 jajka
  • 1.5 szkl letniej wody
  • 4 łyżki oleju słonecznikowego
  • sół
  • pieprz
Wszystkie składniki na ciasto zmiksować dokładnie i odstawić do odpoczynku na pół godziny.
Następnie usmażyć naleśniki z jednej strony.

Uwaga,

To jest dość duża porcja ciasta. Ja przygotowuję obiad dla mojej rodziny tj.5 osób. Naleśniki smażę na patelni o grubym, ciężkim dnie i średnicy pokrywki 32 cm. ( to moja podstawowa patelnia).Nie dodaję tłuszczu na patelnię, olej jest w cieście, ja nie mam problemów ze zdejmowaniem naleśników z patelni. Wyszło mi 20 naleśników. Jak ktoś potrzebuje mniejszą porcję, proszę o podzielenie składników np. na połowę.

Farsz:
  • 1 kg.mielonego mięsa z indyka ( najlepiej zmielić mięso z różnych części indyka-pierś, golonkę, mięso ze skrzydła. Nie będzie ono wtedy takie suche)
  • 60 dkg mięsa wieprzowego
  • 3 białe cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • przyprawy - sól, pieprz kolorowy, papryka czerwona,chili, mielona kolendra,suszony tymianek
Cebulę i czosnek pokroić w kostkę i zrumienić na 2 łyżkach oleju. Dodać mięso, trochę przypraw i podsmażyć. Sprawdzić, czy nie trzeba doprawić. Ostudzić.

Na naleśniki ( na stronę,na której się smażyły) układać mięso i zwinąć w rulony. Ułożyć w nasmarowanej masłem formie do zapiekania.

Przygotować sos beszamelowy:

W garnku z pół kostki masła i 1/2 szkl. mąki pszennej zrobić zasmażkę. Zdjąć z ognia i dolewać mleko ( 2 szklanki) szybko mieszając. Postawić na ogień, mieszać i dolewać mleka do uzyskania konsystencji średnio- gęstego kisielu. Ja w sumie dodałam 5 i 1/2 szkl. mleka.
Sos doprawić solą, gałką muszkatołową i białym pieprzem.

Sosem zalać naleśniki i wstawić do zapieczenia do piekarnika. 190-200 stopni C, 30 min.


Smacznego.

3 komentarze:

  1. O! Szpinak jest w plackach! :) A myślałam, że on do środka wpadnie. :) Zaskoczenie. :) Fajny pomysł Aniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe jedzonko i mysle, ze smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję, na talerzach zrobiło się wiosennie zielono, choć za oknem mróz szczypie

    OdpowiedzUsuń