środa, 9 lutego 2011

Gulasz wieprzowo-wołowy

Gulasz wieprzowo - wołowy


Gulasz jak to gulasz. Każdy ma na niego jakiś przepis, swój ulubiony smak.
Ja tym razem zrobiłam go z trochę zmienionego przepisu tzn. z cynamonem i ostrą papryczką.
Dla mnie, taki gulasz jest potrawą wygodną, dzieciaki same mogą sobie odgrzać następnego dnia.

Składniki:
  • 1kg mięsa wołowego (tzw.gulaszowego, nie musi to być najlepsza zrazówka przecież)
  • 1kg łopatki wieprzowej
  • 6-7 średniej wielkości cebul
  • 5-6 ząbków czosnku
  • 1 papryczka ostra ( ja miałam ususzoną, długości ok 10 cm)
  • 1 kawałek kory cynamonu ( powinien to być kawałek, nie proszek)
  • 1 łyżaczka ziaren kolendry
  • sól, pieprz
  • 1 średni ziemniak
Mięso (jedno i drugie) pokroić w średnią kostkę, obsmażyć partiami w małej ilości oleju. Przełożyć do garnka, w którym będziemy dusić mięso. Cebulę pokroić w piórka, czosnek przekroić na mniejsze kawałeczki. Na patelni, z której zdjęliśmy, podsmażyć cebulę i czosnek, połączyć z mięsem w garnku, a na patelnię wlać trochę wody i zmieszać z wszystkimi wcześniejszymi  sokami pozostawionymi przez mięso i warzywa.
Do garnka dołożyć ziarna kolendry, kawałek cynamonu, papryczkę, trochę soli i pieprzu.
Dolać wody tak, aby zakryła mięso. Dusić do miękkości ( sprawdzać kawałki wołowiny, bo to mięso potrzebuje więcej czasu by skruszeć). Gdy mięso będzie nam już odpowiadało, wyjąć cynamon, papryczkę i dodać starty na tarce o najmniejszych oczkach ziemniak. To on właśnie nam zagęści sos i nie wuczujemy go w smaku. Przed podaniem dosolić i dopieprzyć do smaku.

Ja podałam gulasz pierwszego dnia z grzankami, a drugiego z pieczonymi ziemniakami (w piekarniku)

Smacznego

5 komentarzy:

  1. mniam... smakowity obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gulasz to coś co bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie pamiętam kiedy jadłam gulasz. Pysznie wygląda :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję za wszystkie wpisy,
    tak asieja cynamon dodaje niesamowitego smaku

    OdpowiedzUsuń