czwartek, 14 maja 2009

Pszenne tortille

Pszenne tortille



Składniki:
  • 80 g masła roślinnego
  • 700 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • ok 250 g zimnej wody

Z podanych składników wyrobić gładkie, ale dość zwięzłe ciasto. Ja wkładam do robotu masło, mąkę, sól i siekam wszystko powoli dolewając wodę. Potem trzeba trochę popracować ręcznie.
Ciasto zawinąć w folię spożywczą i odstawić do odpoczynku na 30-60 min.
Teraz możemy formować tortille, odrywamy kawałek ciasta, robimy z niego kulkę, którą rozpłaszczamy, a następnie rozwałkowujemy dość cienko. Wielkość tortilli zależy od naszych potrzeb. Rozgrzewamy patelnię i każdy placek smażymy po 1-1.5 min z każdej strony. Ja smażę na tzw. suchej patelni nie dodając tłuszczu.

Smacznego.

7 komentarzy:

  1. czy takie tortille mozna zawijac w rulonik, czy sie lamia? bo przepis wydaje mi sie tak latwy, ze z checia bym wykorzystala... :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można je zwijać, nie łamią się. Cudawianki, to jest fajny i prosty przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, a ja robię ze smalcem, zamiast masła. Wiem, wiem, brzmi przerażająco, ale zapewniam są równie świetne, a smalcu nie czuć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też zastanawiałam się nad smalcem i połączeniem mąki pszennej z kukurydzianą. Postaram się zrobić takie w tym tygodniu

    OdpowiedzUsuń
  5. dziekuje za odp, pewnie sprobuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam,robiłam,robiłam:)Z tym,że z inną mąką-kukurydzianą.Fajne są..ale troszkę za twarde:)

    OdpowiedzUsuń