czwartek, 8 marca 2012

Risotto z boczniakami

Potrawa, którą można zrobić bezproblemowo, smaczna jest nawet jeśli trzeba ją odgrzać.
Należy też do portaw małoskładnikowych.


  • pół kilograma boczniaków
  • 1 kubek ryżu białego długoziarnistego
  • ok. 1,5 litra rosołu lub bulionu
  • pęczek koperku
  • 5-6 łyżek masła
  • opcjonalnie kilka suszonych podgrzybków
  • sól, pieprz
Boczniaki pokroić na cieńkie paseczki. Na głębszej patelni rozpuścić 3 łyżki masła i podsmażyć na nich boczniaki, lekko posolić i popieprzyć. Zdjąć grzyby z patelni na talerz, zostawiając na niej tłuszcz  z sosem, który powstał podczas smażenia. W garnuszku podgrzać rosół, ja dodałam do niego kilka suszonych podgrzybków ( kolor i zapach był zniewalający). Na patelnię wsypać ryż. Podsmażyć, aby każde ziarenko było otoczone smakiem. Dolać 2 łyżki wazowe rosołu i gotować na małym ogniu, od czasu do czasu pomieszać. W razie potrzeby dolewać płynu ( mój ryż wchłonął prawie 1,5 litra). Gdy ryż będzie taki już prawie aldente dołożyć boczniaki, doprawić solą i pieprzem. Wyłączyć gaz, wmieszać 2 łyżki masła i posiekany koperek.
 Podawać na gorąco.



Smacznego

5 komentarzy:

  1. O matulu... Anno, w chwili obecnej mam taki "poszpitalny" etap, że muszą jeszcze przez chwilkę odmawiać sobie niektórych przyjemności. Więc wyobrażasz sobie zapewne jak się czuję spoglądając na takie dobroci...? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosia mam nadzieję, że nie będziesz musiała trzymać długo jakiejś diety lub mieć "wyłączeń gastronomicznych". Wracaj do zdrowia i niezwykłych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, diety tylko tyle ile będę musiała. :D Ani dnia dłużej. Tak naprawdę mogłabym w ogóle ją zarzucić, ale ze względu na zdrowy rozsądek próbuję choćby trochę utrzymywać pozory i . :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie robiłam risotto - z grzybkami to super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie to risotto. Chętnie bym skosztowała.Mniam:)

    OdpowiedzUsuń