wtorek, 4 stycznia 2011

Szara chusta



Szara chusta z liśćmi








Kiedy zobaczyłam na blogu Antosi chustę, wiedziałam, że zrobię taką. Nigdzie nie znalazłam wzoru, dlatego zawzięłam się rozrysowywałam oczka na kartce, robiłam próbki, prułam i rozpoczynałam od nowa.


Moja chusta wykonana jest z dwóch części: głównej ściegiem gładkim ( na prawej stronie oczka prawe, na lewej lewe) od prawej do lewej.


Poszerzanie następuje z jednego boku poprzez dodawanie 1 oczka w co 3 rzędzie z nitki poprzecznej ( wtedy nie ma efektu powstawania dziurki, jak przy zwykłym dobraniu oczka).


Gdy wykonana jest część główna przystępujemy do wykonania bordiury z liści. Moje liście są trochę większe i dłuższe ze względu na inne dodawanie i spuszczanie oczek. Najgorszym momentem przy opracowywaniu wzoru było jak mocno mają się odchylać liście na bok, ale wyszły fajnie.
Postaram się zrobić zdjęcie schematu i wtedy zrobienie liściowej bordiury stanie się łatwe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz